შეფასების რუბრიკები


შეფასების რუბრიკების მნიშვნელობა სწავლა-სწავლების პროცესში და მათი ტიპები




    Sefasebis rubrikebi sabunebismetyvelo sagnebSi
გაკვეთილზე ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
                

       1-4
             5-6
           7-8
           9-10
აქტიური  მონაწილეობა
არ არის ჩართული
პერიოდულად ერთვება, მაგრამ არანაყოფიერად
აქტიურია, მაგრამ მნიშვნელოვანი წვლილი ვერ შეაქვს
აქტიურია, კონსტრუქციული და შეაქვს დიდი წვლილი
აზრების დამოუკიდებლად გამოთქმა
ვერ გამოთქვამს საკუთარ აზრს
იშვიათად გამოთქვამს საკუთარ აზრებს
გამოთქვამს საკუთარ აზრებს, მაგრამ ზოგჯერ აკლია დამაჯერებლობა
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი, დამაჯერებელი, არგუმენტირებული
კონცენტრირება სამუშაოზე
ვერ ახერხებს კონცენტრირებას
ცდილობს კონცენტრირებას, მაგრამ ხშირად ეფანტება გონება
ძირითადად კონცენტრირებულია სამუშაოზე
მთელი გაკვეთილის განმავლობაში კონცენტრირებულია სამუშაოზე
სხვისი აზრების მოსმენა და პატივისცემა
არ უსმენს სხვების აზრებს, და აწყვეტინებს
ყოველთვის არ უსმენს სხვების აზრებს ან უსმენს, მაგრამ აქვს არაადეკვატური რეაქცია
უსმენს სხვების აზრებს და ცდილობა იყოს კორექტული
ყურადღებით ისმენს სხვების აზრებს,  აანალიზებს და კორექტულია


პრეზენტაციის  შეფასების რუბრიკა
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
ინფორმაცია  პასუხობს თემას
1
თემის განხილვისას თანმიმდევრულია
1
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
1
ადარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
1
აკეთებს დასკვნებს
1
პასუხობს  კლასის შეკითხვებს
1
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
1
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
1
იყენებს თვალსაჩინოებას
1
იცავს დროის ლიმიტს
1


ექსპერიმენტის შეფასების რუბრიკა
ექსპერიმენტის შეფასების რუბრიკა
განსაზღვრავს კვლევის მიზანს
2
ატარებს/გეგმავს ექსპერიმენტს
1
გამოთქვამს შედეგის ვარაუდს
1
აღწერს კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს
1
აღრიცხავს და აანალიზებს მონაცემებს
2
მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგზე, აკეთებს დასკვნებს
2
იცავს უსაფრთხოების ნორმებს
1










დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
2
მსჯელობს არგუმენტირებულად
2
აკეთებს დასკვნებს
2
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
2
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
2










ჯგუფური მუშაობის რუბრიკა
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
1
ჯგუფის წევრები უსმენე ერთმანეთს
2
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
2
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
2
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
2
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
1















ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა

მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
3
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
3
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
4

დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა

იცავს დროის ლიმიტს
1
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
3
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
4
იცავს წერის კულტურას
2

წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა

დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
1
დავალება სრულყოფილია
3
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
4
იცავს წერის კულტურას
2

ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა

ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
2
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
3
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
3
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
4


No comments:

Post a Comment